Min metode

For at lave god formidling, kræver det i virkeligheden kun to ting: Man skal vide, hvad man gerne vil opnå, og så skal man fortælle det til andre på en måde, der rager dem. Men at gøre de to ting kræver lidt…

Derfor har jeg aldrig haft faste kurser og foredrag med faste priser på hylderne i Ren Snak. I stedet designer jeg alle mine kurser i samarbejde med mine klienter, der oftest er større virksomheder, uddannelsesinstitutioner, NGO’er og fagforeninger, men såmænd også alle andre, der mangler hjælp til at blive bedre formidlere, eller som er interesseret i, hvordan ord og billeder påvirker os.

Hvordan får vi så designet et kursus, spørger du?

Jeg starter altid med at have et planlægningsmøde med jer, så jeg kan høre mere om opgaven. Jeg har nemlig behov for at kende konteksten, før jeg kan tilpasse kursets fokus og øvelser, så den nye viden giver mest mulig mening for deltagerne. Pointen er, at vi sammen finder frem til, hvad I gerne vil opnå, og hvordan jeg kan dele den nødvendige viden med deltagerne på en måde, der rager dem.

Til planlægningsmødet skal vi finde svar på fire spørgsmål:

  1. Hvad kan jeg hjælpe jer med at opnå?
  2. Hvem skal jeg undervise?
  3. Hvilket mål har deltagerne selv med at deltage?
  4. Hvilke resurser har jeg til at gennemføre undervisningen? (hvor lang tid har vi, afholdes kurset online, hvor mange deltager, osv.)

Efter planlægningsmødet sender jeg et skriftlig forslag til, hvad kurset kan bestå i, hvor min pris også vil indgå (hvis ikke prisrammen er sat på forhånd). Det er dog kun et forslag, der let kan tilpasses, for normalt er det jer, der ringer, som kender deltagerne bedst. Pointen er, at vi sammen kan  ramme plet, så deltagerne i sidste ende får lige præcis den læring, de har brug for.

Lyder det som noget for jer? Så er I altid velkomne kontakte mig og tage en uforpligtende snak.